Postup vybavovania sťažností, odvolaní a sporov spoločnosťou TÜV SÜD Slovakia s.r.o.
Postupy vybavovania sťažností, odvolaní a sporov má spoločnosť TÜV SÜD Slovakia s.r.o. riadne dokumentované vo svojom systéme manažérstva kvality a sú súčasťou jeho pravidelného preskúmavania vedením spoločnosti.
Sťažnosti a odvolania sa písomne podávajú na nižšie uvedenej kontaktnej adrese. Anonymné sťažnosti sa
nepreverujú.
Sťažnosti a odvolania vybavuje TÜV SÜD Slovakia s.r.o. bez zbytočného odkladu na úrovniach:
V prípade inšpekčnej činnosti:
1) vedúceho pobočky (prvá inštancia);
2) vedúceho inšpekčného orgánu a odbornej komisie, ktorej členmi sú vždy technickí vedúci pre príslušnú odbornú oblasť (druhá
inštancia).
V prípade certifikačných činností (certifikácie systémov manažérstva, výrobkov, osôb a pod.):
1) vedúceho certifikačného orgánu (prvá inštancia);
2) odbornej komisie, ktorej členmi sú vždy gestori pre príslušnú odbornú oblasť (druhá inštancia).
V prípade činnosti autorizovanej/notifikovanej osoby (SKTC-175/NO 1353):
1) vedúceho pobočky (prvá inštancia);
2) generálneho riaditeľa a odbornej komisie, ktorej členmi sú vždy gestori a technickí vedúci pre príslušnú odbornú oblasť (druhá
inštancia).
Na vybavovanie odvolaní, resp. sťažností sa nevzťahuje správny poriadok (zákon č. 71/1967 Zb. o správnom konaní v znení neskorších predpisov).
Sťažnosť možno podať v lehote do 14 dní od okamihu vzniku jej príčiny. Odvolanie proti rozhodnutiu je možné podať v lehote do
14 pracovných dní od doručenia oznámenia klientovi. Vyžaduje sa písomná forma s odôvodnením.
Sťažnosť alebo odvolanie sa vybavuje v lehote do 60 pracovných dní. O prípadnom predĺžení lehoty z dôvodu komplexného
preverenia podania o viac ako 60 pracovných dní je klient písomne vyrozumený pred jej uplynutím.
O výsledku odvolania alebo sťažnosti informuje TÜV SÜD Slovakia s.r.o klienta písomne.
V prípade, ak je to potrebné, môže spoločnosť TÜV SÜD Slovakia s.r.o. za účelom vybavenia sťažnosti alebo odvolania požadovať po dohode s klientom aj prešetrenie prípadu na mieste.
Rozhodovanie sporov sa rieši konaním pred rozhodcovským súdom podľa rokovacieho poriadku príslušného súdu.
Kontakt:
Telefón: 02/48291 628 – manažér kvality
Fax: 02/48291 266
e-mail: certifikacnyorgan@tuvslovakia.sk; info@tuv-sud.sk